Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2013 00:53 - РИТОРИЧНО
Автор: anibel Категория: Поезия   
Прочетен: 4475 Коментари: 19 Гласове:
19


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
Беше една от всички... Една от всички еднакви вечери, които мразех... Тях ли мразех или себе си... Беше друг въпрос, да не изпадаме в сантименталности още в началото... Седях сам в бърлогата си, слушах  джаз, а нощта ми наливаше поредното питие... Дъждът почукваше по перваза ми, сякаш стрели от ада, а аз умъртвявах съвестта си с дебелашки бърбън и кутия цигари... Бяхме се разделили. Вече три месеца, а раните още смъдяха, сякаш  си бе тръгнала вчера... Всичко щеше да си остане такова... съвсем нормално, ако не бях чул виковете от отсрешния блок.  Знаех, защото не беше за първи път.  Викове... Трясъци...Счупени стъкла... И всичко продължаваше достатъчно дълго, за да ти досади, но и да те издразни. Но този път, този път приключиха изненадващо бързо.  Нормално, казах си... Все пак живеем в България... Стандарта е нисък. Беднотията в кавички и без дебнеше отвсякъде. Това трябва да е края сигурно... Беше твърде сериозна битка... Хе! Запалих цигара... Пияници... Да се оправят, майната им... Чудех се какво да си пусна... когато чух скимтенето...  Беше съвсем близо. Някой скимтеше нечовешки... от болка... Прокарах ръка по лицето и косата си... Издишах...  Казвах си... какъв тъпак съм, казвах си,  че ще съжалявам, че не ми е работа, но вече бях вън и търсех... Видях я. Беше седнала в мократа трева пред блока ми, обвила коленете си с ръце,  а косата й се стелеше върху тях... Когато мисълта ми, че прилича на картина от Моне ме удари,  като лятна светкавица, бях сигурен, че ще помня тази нощ докрая на живота си. За добро или зло...  - Хей, добре ли си? Имаш ли нужда от помощ? Тя се стресна и ме погледна уплашено, но не сведе очи... Гледаше ме право в очите без да мигне.  А в тях аз видях най-безпомощния гняв, болка и ярост, които някой би могъл да види в такова красиво... Е, не съм поет... но да кажа създание, все пак ще е твърде клиширано, дори за мен... - Ела- казах й - да се качим горе, живея ей тук, не се страхувай... Все още продължаваше да ме гледа, беше сякаш в транс... изгубила представа за реалността... Докоснах я по ръката, помогнах й да се изправи и тогава видях синините и кървящите рани по краката й... Баси! Кой ли ненормален обратеняк й беше причинил това?! Седна на стола срещу този на който седях... Беше ми страшно неловко... Какво да й кажа? Какво да й предложа? Чудех се дали има чай в шкафа ми... когато тя погледна бутилката... - Искаш ли?- попитах и налях... Изпи чашата си наведнъж и задиша учестено... - Как се казваш? Какво се случи? - Любов- каза тя - Да бе! Айде стига... Но тя продължи... - Нали знаеш... Едни се раждат, други умират... Така и с мен... Плочата се изтърка... Живот... върви си, не можеш да го спреш... И докато се чудех дали да й вярвам, вече не бях сигурен дали вярвах на себе си... Стомахът ме сви, както, когато видях жена си за първи път, защото въпреки, че нещо ме глождеше, знаех, че ще ми бъде жена. Не зная как стана. Уж, беше за малко, но тя заживя при мен и... нещата започнаха да се наместват, като балсам за незарасналите ми рани... И светът ми оживя... Отново... Надеждата, за което бях погребал завинаги. Бързах да се прибера от работа. Още от входа ме посрещаше аромата на сготвено. Чаршафите ми ухаеха на лавандула... Разбирахме се някак... без много приказки...  Всичко, всичко беше ок. И това всичкото придоби един странно познат ритъм... както тогава, когато смених амортисьорите на пералнята и тя отново центрофугираше, като комар... Но тя все пак беше ,,Миеле,, мамка му...  И беше длъжна... Започнах да кроя планове. Планове за бъдещето... Чувам ви... Вече питате... Докато? Е, спокойно, знам, че не обичате дългите истории. Ето ви го. Беше денят, в който бях решил да й предложа. Оффф, то бяха стратегии, подготовки, изненади... Леле, майчице! Това аз ли бях, се питах... И се радвах... сякаш се раждах отново... Посрещна ме куфарът й...  Нужно ли е да описвам какво торнадо ме връхлетя? Ще ви го спестя, знам, че ви е до болка познато... Режисьора на филма ми крещеше, че трябва да кажа репликите си, и аз вдървен и шокиран се напънах да кажа... - Какъв е този куфар? Какво става? Банално, нали? А вие какво очаквате?! Естествено, че схванах ситуацията... Та, кой не би?! Но, когато те плеснат така...  Тя мълчеше. Свела глава, промълви... - Остави ме да си ида... Моля те. Боже, беше толкова красива! Толкова, че да те накара да се почувстваш песъчинка в пясъците на Сахара... Къде сгреших, мамка му?! Какво направих?! Защо отново се повтаря всичко?! - Защо? - Нали знаеш... Едни се раждат, други умират... Така и с мен... - Живот- спомних си аз- Нали? Не можеш да го спреш... А тя отново млъкна и сведе глава... Уж виновна, ала сякаш невинна... Посегна към куфара си... Каданса се забави... но тук, сега, не беше кино ефект... Беше на голо, мамка му! От първия ред на живота... Ядосах се. Страшно много. Ударих с лакът стъклото на вратата и то се строполи на пода, сякаш милион замръзнали сълзи... - Къде ще отидеш? Къде по-дяволите?! - Все някой ще ме вземе - каза тя... - Да, ще те вземе, докато си млада и красива, но проклинам те... Сама да бъдеш, когато остарееш! И тя си отиде. Незнайно къде в нищото, откъдето беше дошла...  Но сега си отиде с куфар. С куфара, в който взе целият ми свят... Вечерите ми отново станаха еднакви... Отново слушах джаз и отново нощта доливаше чашата ми още преди дъното й да ме погледне виновно... Видях я след години. Беше на погребението на мой приятел. Беше дебела, погрозняла и стара... Едва я познах... Само зачервените й от плач, безпомощен гняв, ярост и болка очи подсказваха, че това беше някогашната красива и млада Любов, която седеше на мократа трева пред блока ми...  Красива, каквато можеше да бъде само Тя... любовта... - Беше остаряла... дочух от жената зад мен... И напълняла, но се тъпчеше, сякаш нарочно, вместо да пази диета. Обади ми се веднъж, каза, че мъжът й... Бог да го прости, й казал... колко е погрозняла, остаряла и дебела... как гърдите й били увиснали и... че вече далеч не можела да се сравнява с младите момичета... - А аз знаех - каза другата жена до нея - тя ми сподели - че на работата му... млади и красиви момичета го сваляли... но тя се чувстваше напълно безсилна да върне искрата в сърцето му, защото времето я беше дамгосало безнадеждно...    Настръхнах от всичко, което чух... Нима проклятието ми се беше сбъднало?! Прокарах си път до нея... И някак виновен, ала всъщност невинен я попитах... - Как си приятелко? - Нали знаеш - каза ми тя - Едни се раждат, други умират. Така и с мене... Живот. Но вече магията й не ме ловеше... - Да пийнем по едно, аз черпя- сякаш помоли... - Бързам. Дъщеря ми има рожден ден. Всички ме чакат. Чудех се постъпвам ли правилно, тя искаше само миг внимание... но, когато отключих вратата и жена ми ме посрешна поруменяла от вълнение... - Хайде де! Всички те чакаме... ...си казах, че всичко, което искам да имам е в този дом, защото вярвам. И тогава разбрах, че не съм страдал от загубената Любов ... толкова, колкото от това, че съм си позволил лукса да повярвам в нещо, което е било илюзия. Доверието е много по-важно от любовта... И дори тя, любовта да погрознее, остарее и надебелее от време и бит, доверието е това, което всеки път я преоблича в нова още по-хубава рокля в очите ти и те заблестяват от радост... защото знаеш, че този човек те обича... И просто няма как да не го обичаш и ти... Защото доверието заразява, заразява по-силно от любовта... А любовта... тя е капан за наивници, влак за бездомници, балсам за незараснали рани, за  тези живещи сами в бърлогата си и слушайки джаз до сутринта... Те просто се молят някой да разбие сърцето им отново... Да ги излъже отново, защото единствената им храна е болката... Болката от нечия лъжа... от нечия илюзия... Тяхна или твоя... все едно... - Все някой ще ме вземе - каза ми тя отново, там на погребението и сведе глава... уж виновна, ала някак невинна... Сарказмът й къртеше мивки...  Съжалих я. Защо я бях проклел така? Да бъде все в каймака на млякото... и  да не осъзнава, че без живота- обезмасленото мляко - нея нямаше да я има...  че, животът всъщност сме ние... А той е просто такъв, какъвто си го направим... Това е. Свърших.  Беше една от всички... Една от всички обикновени истории, за една още по-обикновена любов... Чакайте... Чакайте... Забравих да ви питам...  А вие обичате ли каймака? Каймайка бе, на млякото... Не, не ми отговаряйте. Въпросът беше риторичен.



Гласувай:
21



1. coacoa11 - Много красив разказ, Ани! Дов...
20.04.2013 01:49
Много красив разказ, Ани!
Доверието, че някой ще те обича вечно, е една голяма илюзия, в която цял живот наивно искам да повярвам...
цитирай
2. anibel - Благодаря ти, coacoa11!
20.04.2013 01:56
Все пак... внимавай какво си пожелаваш...
защото може и да се сбъдне...
цитирай
3. krassko - Ох, накара ме да се замисля...
20.04.2013 02:12
Сякаш е нещо от миналото, нещо преживяно, нещо изгубено и отново намерено..
цитирай
4. anibel - радвам се, krassko...
20.04.2013 02:28
че си тук и , че си намерил нещо...
благодаря ти!
цитирай
5. sekirata - Така и така...
20.04.2013 02:36
не разбрах кое му е Риторичното?Това с каймака съвсем принули разказа!
цитирай
6. travell - :)))
20.04.2013 12:42
По време на тази среднощна дискусия аз отдавна явно съм спал, иначе щях да се включа навреме. Разбира се, че доверието е важно. Не може да има любов без доверие, както и обратното донякъде.
Изхождайки от принципа "за всеки влак си има пътници" твоята героиня май няма нужното доверие нито сама на себе си, нито на другите хора. Трябва все пак в живота човек да има някаква опорна точка - било то друг човек, било то някаква мечта, като не е нужно тази опорна точка да е една и съща през целия живот. Но не става и другата крайност- да прекараш целия си живот в търсене и смяна на различни опорни точки.
Ох, дано сте ме разбрали... :)))
цитирай
7. jabalka - Поздрави и от мен anibel !
20.04.2013 14:15
Създаваме ниши в съзнанието за да съхраним там глътки за мигове в които сме жадни!
Харесаха ми твоите размисли в панталон и сетивни... парченцата каймак ни напомнят за кипежа на нещата и когато се обере той се образува отново... очаква своите почитатели! :)))
цитирай
8. etyna - Прочетох
20.04.2013 14:48
с удоволствие, Ани!
Поздрави!
цитирай
9. faktifakti - силна история.
21.04.2013 23:33
тя сигурно не си е тръгнала без причина. по действителен случай ли е , Ани?
цитирай
10. anibel - sekirata, съжалявам...
22.04.2013 02:16
че не си успяла да разбереш...
аз пък не разбрах какво значи ,, принули,,
Все пак се радвам, че си тук и си коментирала.
цитирай
11. anibel - travell, много се радвам, че си тук!
22.04.2013 02:19
... в разказа ми героинята е самата Любов, любов, като чувство...
Влиза в женски образ просто за малко улеснение, но всъшност става дума единствено и само за чувството - любов.
Сега, ако го прочетеш отново... ще бъде с други очи....БЛАГОДАРЯ ТИ!
цитирай
12. anibel - jabalka, ТИ най-добре си схванала ситуацията...
22.04.2013 02:23
С първото ти изречение съм съгласна...
Всъшност съм съгласна с всичко от твоя коментар...
Само едно... парченцата каймак се образуват отново, ако има ,,мая,, за това...
и именно тая ,,мая,, е противната за мен... а почитатели на каймака ...
с лопата да ги ринеш...БЛАГОДАРЯ ТИ!
цитирай
13. anibel - etyna, БЛАГОДАРЯ ТИ, миличка!
22.04.2013 02:24
Поздрав и за теб!
цитирай
14. anibel - faktifakti, БЛАГОДАРЯ ТИ, ЧЕ СИ ТУК!
22.04.2013 02:27
причината съм я казала...
Разказа като цяло е измислен, има и едно две неща, които са истински, но разбира се
знам, че никой не очаква да кажа кои са... нали?
цитирай
15. anibel - Извинете ме, че толкова късно отговорих на коментарите ви...
22.04.2013 02:30
напоследък съм доста заета с концепцията около заведението, което обмислям да отворя...
Имайте предвид и занапред, че може да закъснея, но никога няма да забравя да ви отговоря. Винаги отговарям на коментари.
Ако разбира се всичко с мен е ок...
БЛАГОДАРЯ ВИ ОТ СЪРЦЕ НА ВСИЧКИ!
цитирай
16. hristo27 - Чудесен разказ!
22.04.2013 15:42
Чудесен разказ!
цитирай
17. anibel - Благодаря ти,
22.04.2013 23:59
hristo27 написа:
Чудесен разказ!


много, Христо! Радвам се, че коментира...
цитирай
18. osi4kata - хубаво.
26.04.2013 05:55
едни се раждат, други умират. Да, и с любовта е така.
цитирай
19. anibel - osi4kata,
26.04.2013 16:50
osi4kata написа:
едни се раждат, други умират. Да, и с любовта е така.


УАУ!!!
За мен е чест да получа коментар от Вас!
БЛАГОДАРЯ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anibel
Категория: Поезия
Прочетен: 1163280
Постинги: 643
Коментари: 2486
Гласове: 7825
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол