Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.08.2011 23:30 - Името на болката си ти
Автор: anibel Категория: Поезия   
Прочетен: 5266 Коментари: 21 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Анатемосах те в душата си,
с катран и пера те намазах.
Посипа с пепел косата си
и аз отново ти повярвах...
Надалеч от теб аз бягах,
от себе си до кокал те отрязах.
Във мен се върна, като метастаза
с опетнена обич ме наказа...
За теб заключих си сърцето...
Бездомна скитница сега бъди,
ала в душата ми е онова, което
ме гледа с твоите очи.
Дущата ми - за нея смърт аз нямам
от тленна болка по- силно тя боли
И всеки ден със болка я ранявам,
а името на болката си ти.



Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - И този стих е много добър,
22.08.2011 23:54
има си атмосфера, строен, балансиран и образен е. Но началото е много слабо с тая некадърна римна двойка.
Ето ти два по-добри варианта

Анатемосах те в душата си,
с катран и пера те посипах.
Поръси с пепел косата си
и аз пак по тебе въздишах.

по-добре е с опетнена любов
цитирай
2. anibel - Тук...
23.08.2011 00:10
Вече усещам ,че си откровен. Благодаря!
... Но няма да редактирам. За мен емоцията и смисъла са по- важна от шлифован диамант.
,, повярвах,, е по- хубаво от наивното и по детски клиширано ,,въздишах,,
,,обич,, е по-хубаво от ,,любов,, защото обичта е по-трайна от любовта.
Благодаря ти още веднъж.
цитирай
3. анонимен - Аз не те карам да го променяш, а ти
23.08.2011 00:42
давам моя вариант. И аз не обичам перфекционизма, но задължително ритъмът трябва да е на първо място. А в началото ритъмът е слаб.
Повярвах е още по-клиширано, а любов е по-добра от гледна точка пак на ритъма.
Ще ти кажа да не отделяш такова голямо внимание на логиката на стиха.
За поезията тя е не най-важната, може да има и алогични изрази, важното е да е изпипана формата.
цитирай
4. anibel - Не!
23.08.2011 00:50
,,За поезията тя е не най-важната, може да има и алогични изрази, важното е да е изпипана формата,,
Тук ме разсмя и никак не съм съгласна... Ти сам казваше, че поезията е душевна еякулация... Щом е така... е по важна Душата , а не формата. Още повече, че аз не съм си повярвала, знаеш... и не се стремя ... да бъда великата поетеса... и без великата също...
Пиша за кеф, приятно ми е от градивна критика, защото, ако искам мога да науча нещо от нея... но! Аз не искам! Защото... ще изгубя душата си...
цитирай
5. анонимен - Сега пък ти ме разсмя.
23.08.2011 01:00
Погрешно тълкуваш моето определение за поезията. Точно несъобразяването със строгата логика е същността, формата доминира над съдържанието, както е изобщо в изкуството. Смисълът е важен за един репортаж, стихът може и да няма смисъл.
Няма да изгубиш душата си, ако пишеш това, което те вълнува, но изпипваш формата му.
цитирай
6. anibel - Категорично не!
23.08.2011 01:09
Поезията за мен е емоция и смисъл...
Какви биха били стиховете на Дамянов, ако не те караха да настръхваш и да плачеш от всеки негов стих.... Защо? Защото докосва в теб онова, което отдавна не е било докосвано...онова, с което се оприличаваш , намираш част от себе си... и макар, че формата и стиховете му са изпипани перфектно... Той докосва с душа. Душа, която, не всички поети имат.
Как така стиха може да няма смисъл?!!!
Че, защо да го пишем тогава? Заради... форма, стъпки, рими и т.н. ли?
Поезията е душа! Техническото е за професионалистите! Но те пък... дали имат душа м?
цитирай
7. анонимен - Не е вярно.
23.08.2011 01:15
Стиховете на Дамянов са хубави точно заради формата си. Иначе темата е толкова банална и присъстваща в хиляди стихове, че нямаше да впечатлят никого, ако не бяха майсторски написани като поетика.
Професионални поети няма. Погрешно разбираш тоя термин. Да осъзнаваш, че
формата е по-важна е задължително за поета.
цитирай
8. anibel - Аз не съм поет!
23.08.2011 01:22
Това първо! И точно затова не вярвам, че за един истински стих ... по- важна е формата от съдържанието. Темите били банални, казваш... Хм, че той животът е сам по себе си банален, камоли темите за поезия... Да, съгласна съм, че... един стих със смислово съдържание, а не чалга текст с майсторски написана форма е много по- добре и е перфектно. Но... както казах... аз обичам нешлифовани диаманти...тези извадени направо от калта....ок?
цитирай
9. анонимен - Пак грешиш.
23.08.2011 01:30
Стихът не е диамант. Нешлифованият диамант е красив, нешлифованият стих - смешен. и аз не съм поет, и никой в сайтовете не е, но някои са разбрали това, което ти не разбираш - стихът не е репортаж, та да е важно съдържанието. Той е изкуство и по-важна е формата.
цитирай
10. anibel - Дефинирай ... ,,изкуство,, и ,,поезия,,
23.08.2011 01:49
Общото при двете е таланта, дарбата...Първичното е емоцията, съдържанието, темата, значението, извода, поуката.... Това, което оставя в теб след прочита...
Как е написан... майсторски с форма или не е друг въпрос...
Ако тук или в който и да е било друг подобен сайт за творчество... имаше някаква основателна, значима причина ... да се състезаваме... в поезията... с форма, стъпки и т.н. щях да разбера.... Но сега не разбирам.
Хей, хора.... пиша си , както ми е кеф... Оставете ме на мира!
Усилията на древните мислители да определят какво прави поезията различна от останалите литературни форми и да разграничат добрата поезия от лошата поставят началото на поетиката, теорията на поезията. И в наши дни изследователите в тази област продължават да търсят определение, което да обхване различия във формата, като тези между „Кентърбърийски разкази“ на Джефри Чосър и „Оку но хосомичи“ на Мацуо Башо, както и разнообразния контекст от религиозната поезия на Танах до рапа.
Контекстът често играе ключова роля в развитието на поетичните жанрове и форми. Поезията, описваща исторически събития в епоса, както в „Епос за Гилгамеш“ или в „Шах-наме“ на Фирдоуси, по необходимост е дълга и наративна, докато поезията, използвана за церемониални цели (химни, псалми, сури), обикновено има вдъхновяваща интонация, а елегията и трагедията се стремят да предизвикат дълбока емоционална реакция. В други случаи поезията може да съдържа формална или дипломатическа реч, политическа риторика и обвинения, детски и безсмислени рими и дори медицински текстове.
Още античните автори се опитват да използват класифицирането, за да определят и оценят качествата на поезията. Най-пълният пример за този подход е частично запазената „Поетика“ на древногръцкия философ Аристотел, който дефинира три поетични жанра - епос, комедия и трагедия - и описва правила, по които да се определи качеството на поезията от всеки жанр от гледна точка на неговата специфична цел.[1] По-късно в естетиката се утвърждава възгледа за разделянето на поезията на три други основни жанра - епична поезия, лирична поезия и драматична поезия, като поетичните комедия и трагедия се разглеждат като поджанрове на драматичната поезия.
През Средновековието Аристотел оказва силно влияние върху възгледите за поезията в Ислямския свят,[7][8] както и в Европа от епохата на Ренесанса.[9] По-късно поетите и естетите често подчертават спецификата на поетичната форма, противопоставена на прозата, обикновено разглеждана като свързана с логични обяснения и линейна наративна структура.
.... от Уикипедия.
Не претендирам за нищо!
Просто... ме оставете да си пиша....
цитирай
11. анонимен - Чакай малко де!
23.08.2011 01:59
Аз да не би да ти налагам своето мнение? Пиши си както си искаш. Аз съм ти само от полза, защото споря с теб и ти давам възможност да защитиш позициите си. Нали така?
цитирай
12. anibel - Не, не го налагаш ... да, струва ми се...
23.08.2011 02:08
Ако се смяташ полезен само защото си ми дал възможност да защитя позициите си....е, това просто .... няма да го коментирам.
Тази възможност я имам навсякъде и винаги.
БЛАГОДАРЯ ТИ за откровеността ...
и лека нощ!
цитирай
13. vippoker - суперско е
23.08.2011 09:29
суперско е
цитирай
14. monna - Горката душа...
23.08.2011 09:56
Ще издържи ли на тази болка?!
цитирай
15. lidislidis - Хубаво е, че сама виждаш, че не си поетеса...
23.08.2011 12:55
Макар твърдото решение на полигор да те направи! След малко ще ти надпише четения и гласове, ако искаш за да натрапва на читателите на блога написаното от теб, което разбира се не е съвършен стих. Има някои недовършености при строежа на стиха. Звучи банално, но поздрави, че е твое !
цитирай
16. анонимен - Сравнете размяната на истински коментари за поезията тук
23.08.2011 12:59
с трите жалки облизвания при барона.
Това е постинг, а онова - парцал.
Стихът не е лош, но по-важното е, че има истински коментари, а не лиги.
цитирай
17. anibel - Благодаря ви!
23.08.2011 23:43
vippoker, monna,lidislidis ,djuliano7... Благодаря ви!
Благодаря на всички, които прочетоха!!!
цитирай
18. lidiss - Присмял се хърбел на щърбел.
23.08.2011 23:49
lidislidis написа:
Макар твърдото решение на полигор да те направи! След малко ще ти надпише четения и гласове, ако искаш за да натрапва на читателите на блога написаното от теб, което разбира се не е съвършен стих. Има някои недовършености при строежа на стиха. Звучи банално, но поздрави, че е твое !


Анабел, ти пишеш сто пъти по-добре от бездарната Лидис.
цитирай
19. anibel - Не...
23.08.2011 23:52
бих искала да бъда сравнявана с когото и да е.
Но... благодаря!
цитирай
20. lidiss - Не те сравнявам.
23.08.2011 23:59
Но тая е пословична с лая си по всички около Полигор.
И ми е откраднала ника на всичкото отгоре.
Минусите знам, че са от нея.
цитирай
21. anibel - Ще ти отговора с 3 поговорки. Любимите ми...
24.08.2011 00:08
1. Нищо не е това, което изглежда.
2. Всеки си е прав за себе си.
3. Не съди, за да не бъдеш съден.
.... Дано си ме разбрала. Или разбраЛ....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: anibel
Категория: Поезия
Прочетен: 1161532
Постинги: 643
Коментари: 2486
Гласове: 7825
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол